1.
Criterios a ter en conta á
hora de escoller un tractor.
· Adaptado á explotación .
· Resposta do tractor á demanda
dos traballos.
· Utilización anual e custe.
· O tractor con máis CV NON ten
porqué ser o máis axeitado.
2.
Como se pode expresar o
consumo de combustible dun tractor?
Potencia (kW o CV): É a capacidade
que posúe o motor para realizar traballo na unidade de tempo.
Potencia Nominal: É a que o
motor pode suministrar no traballo continuo ó réxime nominal o de funcionamento
máximo recomendado polo fabricante. Exemplo: 95 kW ou 129 CV, con réxime
nominal a 2.200 r/min.
Potencia Máxima: É a maior
potencia que o motor pode alcanzar. Para o agricultor non debe ser a que maior
consideración obteña xa que a súa utilización é moi escasa nos traballos
realizados habitualmente. Exemplo: 108 kW, a 1.900 r/min.
Incremento de Potencia, Potencia adicional ou Potencia
Extra: É a diferenza
resultante entre a
potencia máxima e a nominal. Exemplo: [108 kW – 95 kW] = 13 kW
Potencia Constante é cando a potencia máxima se mantén durante un
intervalo amplo do réxime do motor. Exprésase en porcentaxe segundo o réxime
correspondente á potencia nominal e ó réxime máis baixo ó que se volve a obter
esa mesma potencia. Unha potencia constante, igual ou superior ó 20 % do total
do réxime, está ben considerada para un motor. Exemplo: [(2.200 -1.600) / 2.200
x 100] = 27,3%
3.
Que elementos se deben ter en
conta para calcular os custes de uso dun tractor?
O custe horario dun
tractor componse dos custes fixos (amortización, intereses, aloxamento e
seguros), máis os custes variables (consumo de combustible, aceites,
lubricantes, pneumáticos, mantemento y reparacións) que se producen cando o
tractor funciona, e varían segundo o tipo de labor e o prezo do gasóleo. Os
primeiros chámanse fixos por que se producen aínda sen utilizar o tractor. Teñen
unha grande importancia no custe total, principalmente cando o tractor se
utiliza poucas horas, debido a que os custes fixos anuais se dividen polo
número de horas traballadas anualmente.
El custe de
amortización dun tractor, que recolle a perda do seu valor, prodúcese polo uso
e por quedar anticuado respecto ós novos modelos que aparecen. La amortización
do tractor, ou recuperación do valor depreciado, requirirá de máis anos cantas
menos horas traballe al año.
4.
Que operacións de mantemento
van influír no maior ou menor consumo de combustible?
· Manter a limpeza do filtro do
aire e do gasóleo.
•
Controlar e regular o circuíto de combustible.
•
Utilizar lubricantes axeitados.
5.
Regras prácticas para unha
condución económica.
A. Para traballos pesados (subsolador, vertedeira)
1. Colocar a panca do acelerador para que o motor xire en baleiro
entre o 80 e 85% do réxime nominal.
2. Buscar entre as distintas velocidades a que co equipo traballando
e sen tocar o acelerador, produza unha caída de voltas dunhas 200 - 300
revolucións por minuto. Se a caída fose maior a marcha escollida sería
demasiado longa, se fose menor estaríamos utilizando una marcha demasiado
corta.
B. Para traballos lixeiros (cultivador, rastra ou grade non accionadas)
1. Colocar a panca do acelerador para que o motor en baleiro xire
entre o 60 e o 65% do réxime nominal.
2. Seleccionar a velocidade do cambio como no caso anterior.
Se a velocidade de avance é excesiva,
pódese aumentar a anchura do apeiro e levalo á velocidade axeitada.
C. Para
traballos coa toma de forza (tdf)
Colocarase a panca do acelerador para
conseguir no motor o réxime requirido no eixo da toma de forza (ó redor de 540
ó 1.000 r/min.). En traballos lixeiros (sementeira, pulverización,
fertilización) hanse utilizar as posicións de toma de forza económica;
conseguíndose reducir os consumos de
combustible, porque suministraremos la potencia requirida pola máquina con
menor réxime do motor do tractor.
6.
Consecuencias dun lastrado
incorrecto.
O lastrado do
tractor utilízase para evitar en parte o patinamento e poder realizar labores
diferentes de tracción. Consiste en engadir peso ó tractor para equilibralo e
evitar o patinamento e pode facerse con contrapesos dianteiros, traseiros, nos
discos da roda ou enchendo as rodas de auga (se estas levan cámara). Hai dous
tipos de lastrado incorrecto:
Lastrado
INSUFICIENTE:
• Patinamento
excesivo e perda da capacidade de arrastre.
• Maior desgaste dos
pneumáticos.
• Consumo excesivo
de combustible.
Lastrado EXCESIVO:
• Alta resistencia
á rodadura, o que reduce la potencia dispoñible.
• Sobrecarga dos pneumáticos
e do cambio.
• Compactación do
solo.
• Consumo excesivo
de combustible.
7.
Que é unha CUMA? Vantaxes
deste tipo de sociedades.
Cooperativa
de Utilización de Maquinaria Agrícola en común.
• O obxectivo
único consiste na utilización en común de maquinaria e equipos agrícolas nas explotacións
agropecuarias, co fin de reducir os seus custes de produción.
• O número mínimo
de socios debe ser cinco e para recibir axudas é preciso que os dous terzos dos
socios sexan Agricultores a Título Principal (A.T.P.).
• As axudas poden
chegar ata un máximo do 35% do total da inversión, sen IVE.
• Mellor
eficiencia enerxética, cun consumo menor de gasóleo por hectárea, realizándose
os mesmos traballos na mesma superficie e cultivos (aforro superior ó 46%
respecto ó utilizado nas explotacións individuais antes de agruparse na CUMA, e
un aforro do 16,8 % ó cambiar de tractores).
• Correcta planificación
e optimización da utilización do parque de tractores.
• Modernización da
flota de tractores, xa que ó traballar máis horas por ano, amortízanse e renovan
en menor número de anos, aportando as últimas innovacións.
• Respeto polo medio
ambiente. Grazas á diminución do consumo de gasóleo tamén se reducen as emisións
de CO2 e de outros elementos non desexados á atmosfera.
• Maior confort,
seguridade e menores riscos laborais para o tractorista, ó cambiarse o tractor
na metade de anos que en as antigas explotacións.
8.
Relación entre a presión de
inflado dos pneumáticos e o aforro de combustible.
Para manter o
patinamento controlado e aforrar combustible, faranse os seguintes coidados:
• Manter os pneumáticos
recomendados polo fabricante.
• Controlar e
axustar a presión de inflado ó traballo que se vai realizar e ó estado do terreo.
• Boa adaptación dos
apeiros ó tractor.
• Cambiar sen
tardanza os pneumáticos desgastados.
• Limpalos de
sustancias estrañas.
• Utilizar o
acelerador de man.
Para transporte e
traballos sobre solo duro a presión será máis alta (1,8 bares) que cando se
traballe sobre solo húmido ou solo cultivado (1,3 bares ou a mínima proposta
polo fabricante). A presión do aire nas rodas é equivalente á presión que o pneumático
traslada ó solo.
Un desequilibrio
na presión acarrea un maior consumo de combustible e produce un desgaste máis rápido
do pneumático.
Polo xeral, e
salvo en solos moi secos, os pneumáticos anchos, de baixa presión e as rodas xemelgas
reducen o consumo, prolongan a vida dos pneumáticos e respetan a estrutura do
solo. O pneumático de tipo radial favorece á superficie de apoio e o amarre no
solo.
Para lograr un aforro
considerable de combustible nos traballos pesados, utilizarase sempre a
tracción ás catro rodas. O aforro de utilizar tracción ás catro rodas comparado
coa tracción ás dúas rodas é superior ó 20%.
O peso do tractor
produce compactación do solo e fai aumentar o consumo de combustible.
Para evitalo:
• Utilice pneumáticos
axeitados.
• Reduza o lastre
cando non sexa preciso.
• É importante
axustar a presión de inflado ó estado do solo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario